Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Η ΧΑΛΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Γράφει ο Μάρκος Κ. Κουλούρης
Το 1870, στον εορτασμό για τα 50 χρόνια από την κήρυξη της Ελληνικής επανάστασης του ’21, σε μία επίσημη τελετή γίνεται η ανακομιδή των λειψάνων του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γρηγορίου του Ε΄, από την Οδησσό στην Αθήνα για να ενταχθεί πανηγυρικά στους κόλπους των ηρώων και των πρωτεργατών της Ελληνικής Επανάστασης. Η εκκλησία δεν ήταν δυνατόν να μην καρπωθεί την αίγλη και την δόξα των ηρώων της επανάστασης του ’21, καπελώνοντάς την με δήθεν πρωτεργάτη του αγώνος τον τουρκολάτρη Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε΄.
Επρόκειτο για μία ακόμα σκόπιμη κι επινενοημένη ιστορική κατασκευή και τίποτα λιγότερο, γαρνιρισμένη με το κατά παραγγελία γραμμένο από το Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1872 ποίημα στον «Ανδριάντα Γρηγορίου του Ε΄», από τον Αριστοτέλη Βαλαωρίτη. Μέσω του λόγιου ποιητή Βαλαωρίτη, ο πατριάρχης αυτός, ο οποίος όχι μόνον δεν υποστήριξε την Ελληνική Επανάσταση αλλά αντίθετα καθοδήγησε την πλειονότητα του ανώτερου κλήρου, προκειμένου όχι μόνον να εμποδίσει τον ιερό αυτόν αγώνα, αλλά και να τον καταπνίξει, η εκκλησία προσπάθησε
χαλκεύοντας την ιστορία να αποδείξει τα αναπόδειχτα.
Ο Γρηγόριος ο Ε΄, ήταν ορκισμένος αντίπαλος και διώχτης των αγωνιστών. Έτσι, με την πράξη της αυτή, η Εκκλησία, τον ανήγαγε σε μεγαλομάρτυρα και σύμβολο της ελευθερίας του Έθνους των Ελλήνων. Ήταν αυτός, που στην Εγκύκλιο του Μαρτίου του ’21 μαζί με άλλους 22 ανωτάτους κληρικούς, ισχυρίστηκε ότι η κυριαρχία των Οθωμανών ήταν θεόπεμπτη και όποιος οργανώνει ανταρσία εναντίον της, όπως ο Υψηλάντης, ο Σούτσος κ.λπ., κινείται εναντίον του Θεού και για τον λόγο αυτόν η εκκλησία τον αφορίζει και τον καταδικάζει σε αιώνια τιμωρία.
Η λέξη Ελευθερία ήταν απαγορευμένη και όποιος την πρόφερε ήταν αμαρτωλός και παραβάτης των κανόνων της πίστης. Οι παπάδες είχαν λάβει εντολή να του αναφέρουν οτιδήποτε είχε σχέση με τους επαναστάτες. Στην πραγματικότητα όμως οι εκκλησίες και τα μοναστήρια, ήταν κέντρα κατασκοπίας υπέρ των Τούρκων. Άλλο χοντρό ιστορικό κατασκεύασμα είναι, λέει, ότι “κράτησε την Ελληνική φυλή αλώβητη δια μέσου των αιώνων της σκλαβιάς με τα κρυφά σχολειά”. Αν δεν φρόντιζε δηλαδή να διδάσκει τα Ελληνόπουλα κρυφίως και με κίνδυνο της ζωής των κληρικών, δεν θα υπήρχε σήμερον Ελληνική φυλή, γιατί θα είχε εξισλαμιστεί και ως εκ τούτου αφανισθεί;
Ο σημερινός Έλληνας, μπορεί να μη γνωρίζει πολλά από τα ονόματα των ηρώων που έδωσαν την ζωή τους για να ζούμε εμείς σήμερα ελεύθεροι, ούτε και την τύχη τους, αλλά είναι σίγουρο ότι γνωρίζει για τα κρυφά δήθεν σχολειά. Το “φεγγαράκι μου λαμπρό φέγγε μου να περπατώ…”, και το ότι, “ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, σήκωσε την σημαία στην Αγία Λαύρα και ευλόγησε την Επανάσταση”. Ο πίνακας του Βρυζάκη «Π. Π. Γερμανός» και ο Πίνακας του Γύζη «το Κρυφό Σχολειό», το 1886, έγιναν σε μία συγκεκριμένη εποχή, που βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη η κατακρεούργηση του πτώματος της Επανάστασης και η Εκκλησία σε πλήρη σύμπνοια με την Πολιτεία, χάλκευε την δική της εκδοχή για το παρελθόν.
Οι πραγματικές ιστορικές πηγές και η προσεκτική μελέτη των γεγονότων του ’21, είναι αρκετά διαφωτιστικές για την Αγία Λαύρα και το Κρυφό Σχολειό. Για την Αγία Λαύρα και τον Π. Π. Γερμανό, κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό έγγραφο της εποχής, δεν αναφέρεται σε παρόμοιο γεγονός. Ούτε και ο ίδιος ο Π. Π. Γερμανός, αναφέρει στα απομνημονεύματά του, στα οποία εξιστορεί με λεπτομέρειες τα πάντα, κάτι το σχετικό με την Αγία Λαύρα. Αντίθετα, οι ξένοι και οι Έλληνες ιστοριογράφοι της Επανάστασης αναφέρουν: Φιλήμων: “παχυλών ψεύδος” (Φιλήμονος Δοκίμιο, ιστορικό Ελληνικής Επαναστάσεως, τομ. Γ΄, κβ). Σπυρίδων Τρικούπης:ψεύδος” (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία Ελληνικής Επανάστασης, τομ. Α΄ σ. 29). Finleyδεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια” (Finley, Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης, τομ. Α΄, σ. 217).
Όσο για το Κρυφό Σχολειό, εκεί είναι που οργιάζει η χάλκευση και η κατασκευή της Ιστορίας. Μα είναι γνωστό ότι η Οθωμανική αυτοκρατορία, δεν εμπόδισε κανένα χωριό ή πόλη που να μην έχει το σχολείο του και να μη μαθαίνουν οι ραγιάδες Ελληνικά. Ούτε και κανένα φιρμάνι υπάρχει στα κιτάπια της, που να λέει ότι απαγορεύονται τα Ελληνικά σχολεία.
Τα σχολεία, καθ’ όλη την διάρκεια της σκλαβιάς, ήταν ελεύθερα και φανερά. Είναι γνωστή η Μεγάλη Του Γένους Σχολή στην Κωνσταντινούπολη, η Ακαδημία των Κυδωνιών, οι Σχολές της Πάτμου, των Ιωαννίνων, του Άθω, της Σμύρνης, της Αθήνας, της Δημητσάνας, της Ζαγοράς, το γυμνάσιο της Χίου, κ.ά.
Ο Γιάννης Βλαχογιάννης, που αγωνίστηκε να εδραιώσει την αλήθεια, λέει: «Δεν είδα καμία ιστορική μαρτυρία, που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού». Και αν υποθέσουμε ότι οι Έλληνες άνευ της Ορθοδοξίας θα εξισλαμίζονταν και θα αφομοιώνονταν με τους κατακτητές, οπότε θα ’χαναν την εθνική τους υπόσταση, τότε πώς οι Αλβανοί, οι Βόσνιοι, οι Ερζεγοβίνιοι, οι Παλαιστίνιοι κ.λπ., που ήταν χριστιανοί και αλλαξοπίστησαν κι έγιναν μουσουλμάνοι, δεν έχασαν την εθνική τους ταυτότητα; Διερωτάται κανείς και περιμένει απάντηση από τους ταγούς της ορθοδοξίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου